Érdekességek, filmek, történelem, közélet

panelmedve

Öt autóvezetői alaptípus az utakon

2021. szeptember 25. - Panelmedve

Sokan vezetünk rendszeresen és legtöbben napi szinten autózunk a nagyvárosokban vagy a közutakon. Van, aki naponta száz kilométereket, a többség azért ennél valamivel kevesebbet tölt az utakon. Mindenesetre mindannyiunkban kialakul egy-egy markáns vélemény a többiekről, a többi autós vezetői stílusáról.

autosok.jpg

A kép forrása: futurecar.com

Nézzük az 5 leggyakoribb autóvezetői alaptípust (szubjektíven, de mások véleményére is kíváncsian):

A vérprofik 

Hogy rögtön egy pozitív kategóriával kezdjünk: itt vannak a vérprofik, ahová azok az autósok tartoznak, akik valóban sokat és jól vezetnek, mondhatni fél életüket az utakon töltik. Gyorsak, de szabályosak (többnyire) és határozottan jó mögöttük haladni, mert valahogy lendületesen vezetnek, az akadályokat mindig simán "leküzdve". Pillanatok alatt fél kézzel leparkolnak, mégpedig tűpontosan és oda, ahová szeretnék. Érzik az autót, érzik az utat, mondhatni oda születtek. Csupán azt autósok 10%-a tartozik ide.

A száguldozó kamikaze sofőrök

Ellentétben az első kategóriától ide azokat lehet sorolni, akik ugyan gyorsan és offenziven vezetnek, ám öngyilkos vakmerőséggel haladnak, kamikaze módjára, rengeteg meggondolatlansággal és veszélyes helyzeteket kialakítva. A nagyvárosok tipikus autósai ők (főleg Pesten), akik azt hiszik, hogy profik, ám sokkal inkább veszélyforrások. Koccanások, ütközések, katasztrófák főszereplői. Nagyon sok köztük a fiatal.

Az agresszív, kötekedők

A legrosszabb kategóriát az agresszív kötekedők, büntető-fékezők, elénk vágók, autóból kiszálló verekedők és ököl-rázó káromkodók jelentik, mert ők kétszeresen veszélyesek: egyrészt a közlekedésben, másrészt testi épségünket fenyegetve (például egy  lámpánál megállva, mert képesek kiszállni és fenyegetőzni). Nem tűrik, ha megelőzzük őket, nem tűrik a lassúságot, nem tűrik a túlzott gyorsaságot, a fékezést, vagyis szinte semmit, ami azt mutatja, hogy jobban vezetünk náluk, vagy azt az érzetet kelti bennük, hogy hangyányit is akadályozzuk őket. Legjobb széles ívben elkerülni őket, már ha időben felismerjük kötekedésüket.

Szerencsétlenkedő mazsolák

A teljesen tapasztalatlanok kategóriáját a "mazsolák" jelentik, akik lassan és rosszul vezetnek. Nem érzik a kocsit, nem érzik az utat és nulla tapasztalatuk van. Képtelenek behajtani a körforgalomba, képtelenek kikanyarodni a főútra, nem tudnak előzni, parkolni, irányt jelezni. Sajnos rengeteg köztük a középkorú hölgy, az idős férfi, illetve az első jogsis tizenéves kamaszlány. Bénák, szerencsétlenkedők, bosszantók. Sokszor miattuk vannak dugók, torlódások. Néha kimondottan életveszélyesek. 

Csigák

Az előző kategóriától eltérően szabályosan közlekednek, csak éppen csiga lassúan. A 30-as táblánál hússzal, a 40-es táblánál harminccal, a városok többségi útjain pedig pedig max negyvennel hajtanak. Csiga lassúak a kanyarokban, bármerre is fordulnak szinte lépésben hajtanak. Mindig mindenkit elengednek, alig várják, hogy a zebrától 50 méterre lévőt is bevárva átengedjék. Idegesítőek, főleg ha sietnénk és akkor kerül elénk egy ilyen csiga-sofőr. 

Ráadás kategória: a megfontoltak

Az autósok fele tartozik ide: megfontolt és szabályos. Mondhatni ez az átlag-vezetők kategóriája. Betartják a szabályokat és mérsékelten vezetnek. Érzékelik a többi 5 kategóriát, rendszerint megszenvedve stílusaikat (kivéve a legelső csoportét).

Ennyi! Biztosan lehetne még csoportokat kialakítani, erre vonatkozóan várom a javaslatokat a komment szekcióban.  

csik_1.jpg

 Ha tetszett a poszt, ezeket is ajánljuk: 

A legjobb Afganisztános filmekKét sorozatgyilkos története, Halottak hadserege - zombis film, Hiroshima és Nagaszaki, Családi ház vagy lakás, Három gyakori tévedés történelmi tudásunkban, Észbontók - igaz vagy nem?, 10 gyakori szülőtípus,  panelmedve_alsosor.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panelmedve.blog.hu/api/trackback/id/tr7616699936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Control_ 2021.09.26. 19:09:09

Gyakori típus a másokat szorosan követő, az előtte haladót centikre megközelítő autós, aki így akarja kikényszeríteni a másik autó gyorsabb sebességre kapcsolását. Baromi idegesítő, de nagyon sűrűn előforduló magatartás. Néhányan úgy védekeznek, hogy az ablaktörlő spriccelőjét felső-állásba igazítják és a mögöttük haladóra irányítják. Mások direkt még jobban lassítanak.

Billgates 2021.09.26. 20:20:54

A 3. csoport miatt manapság sztem elengedhetetlen tartozék a dashcam.

Its_me 2021.09.26. 20:40:59

Jó meglátás, valóban ez a leggyakoribb 5 típus.
Mindazonáltal a 3-4-5 kategória az első kettőt gyakran összekeveri, alul, vagy éppen túlértékeli a látottakat.

énisfélek 2021.09.26. 20:46:21

@Control_: "Néhányan úgy védekeznek, hogy az ablaktörlő spriccelőjét felső-állásba igazítják és a mögöttük haladóra irányítják. Mások direkt még jobban lassítanak. "

Egy valamit nem fogsz sohasem látni: azt, hogy egy ilyen maga elé engedje (segítse az előzésben) a siető, mögötte idegeskedő másik autóst.

Control_ 2021.09.26. 21:14:22

@énisfélek: Igen. Így van. Tapasztaltam nem egyszer!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.09.26. 21:48:33

És van a hatodik kategória, akik kényszeresen listába sorolják a többi sofőrt...
:D

moonshadow 2021.09.26. 21:49:35

Az opeles buzik, a bmw-s majmok, mercis idióták, stb...

gigabursch 2021.09.26. 21:56:59

Vérprofi jó ha van 1%
A mazsolát még nem szídni kell, hanem segíteni, hogy vérprofi lehessen.

Control. 2021.09.26. 22:13:50

@geegee: és mindig van egy okostóni, aki bedobja: "új kategória, aki kategorizál" Elcsépelt ez öreg. Ne olvasd, ha zavar. .... Hogy én is elcsépelt legyek. :D

Imperious 2021.09.26. 22:18:41

jó tudni hogy budára nem jönnek át a kamikázék, de akkor pesten résen leszek.

Nietzsche. 2021.09.26. 23:26:06

@Imperious: Te is jó képességű lehetsz. :D

Etniez 2021.09.27. 02:45:12

@énisfélek: Miért is kellene bárkinek lemondania az elsőbbségéről egy tolakodó javára?

Ha tud, előzőn meg szabályosan, semmi joga nincs másokat veszélyeztetni csak azért, mert ő siet.

chrisred 2021.09.27. 08:55:48

@Etniez: Mert hiába fizeti az ő biztosítója a kocsid javítását, a javítással történő huzavona, és elvesztett idő, amíg nem tudod használni az autót, nem éri meg azt a pár másodpercet, amit nyerhetsz azzal, hogy nem engeded magad elé.

Eino81 2021.09.27. 09:40:26

Hát, elnézve, milyen kategóriák vannak, aki írta a bejegyzést, mit gondolhat magáról?... Én tudom, melyik kategória vagyok, még új, nem sok tapasztalattal, de nem is a csiga igazán, de azért törekszem arra, hogy ne okozzak balesetet. Miért kell minden 50es táblánál 49,5tel menni, nem jó a 44?... Engem egyszer azért húztak meg a vizsgán, mert kettő kibaxott km-órával túlléptem a megengedett 25-t egy kertvárosi részen...

eFZSé 2021.09.27. 09:52:22

Személyes kedvencem a "70-es sofőr". Nem a kora, hanem a sebessége. Főúton, városban, lakótelepen, napsütésben, esőben, sötétben 70-el. Mindig, mindenhol. Megelőzöd a főúton 90-el, majd lakott területre érve lelassítasz 50-re - hamarosan utolér, és láthatóan idegesíti, hogy mit tötymörög ez itt...

lobaszopiatej 2021.09.27. 10:10:57

@gigabursch: "A mazsolát még nem szídni kell, hanem segíteni, hogy vérprofi lehessen. "

Tudod kik a vérprofik?

Taxisofőrök, teherautósok, buszosok, bérsofőrök, futárok.

A többeik: NEM PROFIK, és soha nem is lesznek azok.
Bocs, hogy neked is csalódást okoztam!

lobaszopiatej 2021.09.27. 10:18:45

@énisfélek:

A _felesleges_ centizésre értette, ami a szándékos veszélyeztetés egy formája (ráfutásos baleset), amit csak tőlünk nyugatabbra büntetnek (itthon csak a sebességet mérik).

Jellemzően románok és bolgárok csinálják vagy a belső sávban egymásra futó luxusautók, úgy hogy előtted is megy valaki, tehát nem lehetséges az elengedés szabálytalan manőver nélkül.

citrix 2021.09.27. 11:14:15

Idős bácsi, néni: sokat vacakolnak, körülményesen és nehézkesen vezetnek. Sose tudni mit is akarnak (kanyarodni, megállni, sávot váltani). Másik a kopasz, kigyúrt német prémiumautós lepukkant füstokádó dízellel: agresszív és bunkó stílusban vezet, a szabályokat még ajánlásoknak se tekinti. Mindkét csoportot jó messzire el kell kerülni, a többiekkel együtt lehet/kell élni az utakon.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2021.09.27. 12:48:12

"Csupán azt autósok 10%-a tartozik ide."
Ezt miből számította ki? Matematikus ön? :D

'it's cool to know nothing' 2021.09.27. 13:30:38

@lobaszopiatej: mutass egy taxisofőrt, akinél nem vezetek jobban! Gyakran szólni kell nekik, hogy ha nem akarja, hogy összehányjam az autóját, akkor vezessen normálisan, mert gáz-fék-gáz-fék-gáz-fék, az utas feje meg úgy bólogat előre-hátra, mint a bólogatós kutyának. És az isten mentsen meg a huszonéves futároktól, dobozos opel corsás ügynököktől stb. Ők lennének a profik?

Negrogo 2021.09.27. 15:35:12

@eFZSé: na igen. o az aki feltart mindenkit fouton majd utana gyorsan halyt a varosban szabalytalan modon. 50-nel 70 mar buntetnek is.

Bambano 2021.09.27. 15:51:23

@geegee: a bloggerek 1 alapvető típusa: akik csak számozott listába szedve tudnak posztolni :)

Etniez 2021.09.27. 17:50:30

@chrisred: Dehogy is. Az ő biztosítója ki fogja fizetni a kölcsön autómat a javítás idejére és ki fogja fizetni az értékcsökkenést is.

Nem értem ezt a balkáni hozzáállást, hogy bárki eldöntse az úton, az ő ideje fontosabb vagy az enyém.
A seggben jövőket nem elengedi kell, hanem szarrá büntetni. Kamera és feljelentés.

2021.09.27. 20:04:22

@lobaszopiatej: így igaz, némelyik olyan "profi", hogy se lámpákra, se táblákra, se más jelzésekre, se szabályokra nincs szükségük a forgalomban - a buszosok tán kivételek

Ménár Atya 2021.09.27. 20:31:52

@lobaszopiatej:

"Tudod kik a vérprofik?

Taxisofőrök, teherautósok, buszosok, bérsofőrök, futárok."
Azért ezen lehetne vitatkozni.
A taxis lenne az első,akit kivennék ebből a körből.

Billy Hill 2021.09.27. 21:15:26

@eFZSé: A "70-es sofőr" leírása nagyon találó! Én csak "átlagolósnak" hívom ugyanezt a típust. Átlag 70-nel megy - de nem ingadozva ám, hanem tűpontosan! ;-)

miert? 2021.09.27. 22:31:07

Teljesen gagyi ez az irás. Legfeljebb arra jó, hogy pár kommentet generáljon (mint ez is :)
Természetesen az autóvezetők túlnyomó többsége egyik csoportba sem tartozik, mert átlagos vezető. Akiket felsoroltál, azok olyanok, akikre felfigyelünk, mert kilógnak a többiek közül valamivel.

'it's cool to know nothing' 2021.09.27. 23:08:29

@SomiTomi: nem tudom miről van itt szó, meg mi köze van ezeknek egymáshoz. Gondolom valami poén akart ez lenni.

chrisred 2021.09.28. 06:52:31

@Etniez: Addig rendben, hogy őt elég szar helyzetbe lehet hozni, de ha elengeded, nem kell szervizbe futkosni, meg kölcsönautó intézésével szarakodni. Én sem szeretem ezt a stílust, de mivel már párszor átéltem, tudom, hogy az én szempontomból teljesen mindegy, hogy egy soha nem látott ember mekkora károkat szenved el a hülyesége miatt. Ami a lényeges, hogy nekem mennyi kellemetlenséget okozhat.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2021.09.28. 09:36:59

@miert?: ott a pont. Én bicikliztem, ebbőla szempontból tudtam osztályozni.
Arányaiban talán a budapesti buszsofőrök közt volt a legtöbb gyökér.
De én csak azt néztem, hogy hogy előznek, megadják-e az elsőbbséget, nem érzem-e úgy, hogy a megengedett sebesség duplájával mennek el tőlem ötven centire

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2021.09.28. 12:33:25

@'it's cool to know nothing': Némilieg furcsáltam az exakt százalékos statisztikát, erre reagáltam az elhíresült Lölő idézettel, szóval annyiban tényleg vicc volt, hogy ebbe csomagoltam az észrevételt, miszerint eléggé légbőlkapottnak tűnik ez a szám.
Nem gondoltam volna, hogy ekkora fejtörés lesz belőle, de hát "it's cool to know nothing" I guess :-)

Geza16V 2021.09.28. 13:55:17

@Etniez: Igy van. Nekem is szoktak a seggemben jönni így. Nem érdekel. Ha befejeztem az elözést, úgyis elmegyek elöle, amíg meg nem, úgysem fogok gyorsabban menni. Kizárólag magával tol ki, ha pedig még fékeznem is kell, össze is töri magát (én meg átülök a másik kocsimba).

Geza16V 2021.09.28. 13:56:16

@chrisred: Ezért van az embernek több kocsija.

Geza16V 2021.09.28. 13:56:56

@Eino81: Nem, nem jó a 44 az 50 helyett.

Geza16V 2021.09.28. 13:57:56

@eFZSé: Meg az, aki tol a 90-es táblánál, megelöz, és elötted visszalassít 85-re. Az olyanokat lelkiismeret-furdalás nélkül bele tudnám tolni az árokba, és otthagynám...

lobaszopiatej 2021.09.28. 17:14:06

@Ménár Atya:
a taxisoknak is vannak alfajai (egész nap várja a prédát fürdetlenül valami külső kerületben, 24 órája fent van aztán jó ha nem balesetezik, vagy a berakott diák aki csetlik-botlik), engem azért profi taxisok vittek nem a hiénák, lazán tudtak beszélgetni miközben dugót kerültek és hallgatták a diszpécsert néha odaszólva, megengedett többszörösével hogy aznap minél több kuncsaftjuk legyen (nekik a rendőrök a barátaik).

'it's cool to know nothing' 2021.09.29. 09:02:59

@SomiTomi: hát igen, nem vagyok túl jó bulvár témákban. Ezek szerint más dolgokat olvasunk és nézünk.

kárárámaispj 2021.09.29. 09:18:08

@Etniez:
Na, látod, ez a te pályád. Nem a vírusról kell okoskodni, meg egészségügyi politikáról osztani az észt- ahhoz hülye vagy.
Suszter a kaptafánál, sofőr az utakon.

Motorogre 2022.05.08. 08:02:48

@lobaszopiatej: egyszóval: akik gátlástalanul parkolósávnak nézik a kerékpárutat, vagy komótosan utasra vadászva feltartanak ... de ha van fogás, akkor meg retinahasító villogással mennek a hátsódba, kiló-husszal a Soroksárin végig... , járdasziget másik oldalán vagy a JÁrdán előznek ... kreativan.
Miért is hívjuk őket profinak? Erőszakos tolakodó agresszív szerencsétlenek, akik pár forint fizetésért veszélyeztetik sok közlekedő biztonságát.

Motorogre 2022.05.08. 08:04:48

@Le a spammerekkel: nem a buszvezető tehet róla - hanem aki úgy bővíti a fővárosi kerékpárút hálózatot olcsón, hogy a buszsávra felfest néhány sárga biciklit.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.08. 19:50:22

@Motorogre: az egy külön téma. Amiről én beszéltem, azok olyan utakon centizgetnek a buszukkal, ahol nincs buszsáv. Életemben egyszer tettem panaszt buszsofőr ellen, az a XV. kerületben egy kisebb "főútvonalon" ment el mellettem úgy, hogy centizett, majd bevágott elém, fékezett és fordult balra. Miközben én úgy harminccal kerülgettem a kátyúkat. A "tisztelt" BKV/BKK meg közölte, hogy megnézték a fedélzeti kamera felvételét és szerintük minden rendben volt. Sajnos akkor még nem gondoltam rá, hogy esetleg meg kéne említeni a rendőrségen, hogy felvétel van a veszélyes manőverről...
süti beállítások módosítása